Direktlänk till inlägg 30 april 2010

Gårdagens middag på The Pub!

Av Marie - 30 april 2010 08:00

Det var sååå fantastiskt roligt igår :) Det är nästan så att jag har träningsvärk i både kinderna och magen idag efter allt skrattande.

 

Först och främst var det roligt i sig att träffa de personer som jag ju är van att träffa och umgås med nästan varje dag annars. När man väl sitter där så är det som att man inte har varit borta en sekund men nu på morgonen när jag sitter här framför datorn istället för med de andra på jobbet så känns det ganska tomt.

 

Det hände och sas så mycket roligt att det är svårt att redogöra för några speciella grejer men... jag fick en extrem skrattattack som gjorde att allt smink bara rann bort och jag var blöt av tårar i hela ansiktet och en hel del mindre attacker som inte bidrog till några större skador.

 

Rang och jag valde samma mat och missade att fråga riktigt vad det innebar. Kycklingfilé caprese var namnet... vi var lite skeptiska båda två när det kom in kycklingfiléer inlindade i bacon på någon slags bädd av några potatisbitar och soltorkade tomater. Men det såg såklart ganska fint ut på tallriken.

 

  

 

Hur som helst så skalade jag av baconet (bacon är inte gott) och började skära i kycklingen och vad tror nu händer? Jo, ur den ena änden sprutar det ut en vit sörja... det såg så vansinnigt roligt ut att jag inte kunde sluta skratta. Det gick bara inte. Jag tror till och med att Sahra filmade en snutt... ska försöka lista ut hur hon ska kunna skicka snutten till mig :)

 

Nästa attack kom när Rang diskret försökte få någon att fixa fram ketchup till den fina maten och Sahra såklart ropar och pekar så att personalen kom dit med en ketchupflaska. Roligt, roligt. roligt!

 

  

 

Mot slutet berättade Sahra om när Oliver lurade Viktor att sniffa vitpeppar och alla som känner Rang vet ju om att hon är extremt nyfiken och ville såklart testa hur det skulle kännas. Så hon satt med peppar på handen huuur länge som helst och försökte våga dra in lite i näsan. Bröllan testade två små sniffar innan Rang äntligen vågade. De sa att det var som en halstablett i näsan så nu vet alla vad man kan göra om man inte har halstabletter hemma :)

 

  

 

Som sagt så var det mer skrattande åt händelser och framför allt kommentarer och berättelser från Sahra, Rang, Therese, Bröllan och Stefan som gjorde min kväll :) och förstås att få se alla andra från jobbet också - roligt att se de som är mammalediga och Lotta som precis som jag också snart kommer att vara det.

 

Men hur ska jag klara flera, flera månader utan Sahra och Rang? Ni har inget annat val än att komma och hälsa på sen vet ni... och berätta om allt roligt som händer. Tur att jag åtminstone har några här i byn som jag kan umgås med ibland så att det inte blir total social torka.

 

Och just ja - efterrätt blev det ju också. Persikohalvor med nån chokladskvätt och nåt fick vi :) ganska ok... men päronhalvor med after eight och glass är godare :)

 

  



 
 
Rang

Rang

30 april 2010 12:27

Frågan är väl hur vi ska klara oss utan dig här så länge! :( Men vi kommer och hälsar på dig, inte bara en gång, utan massa massa gånger :D hihi

http://looksdokill.blogg.se

 
sahra

sahra

3 maj 2010 12:48

HAhahaha men gumman, det är väl klart att vi kommer

http://familjenmalmsgalnavrld.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 18 februari 2014 08:51

Eftersom Bloggplatsen inte alls har de funktioner jag behöver ha för att enkelt kunna blogga så har jag bestämt mig för att flytta bloggen. Jag kommer att lägga över ett inlägg i taget så att jag får med det mesta men det kommer att ta tid. De nya in...

Av Marie - 4 februari 2014 18:57


Igår gick jag på föräldraledighet för Emelie igen på grund av lite ändringar som innebär att jag kommer att vara ensam med barnen under veckorna. Spännande och skrämmande!   Emelie gör ju lite som hon vill med sovtider och sådant så det blir lite...

Av Marie - 2 februari 2014 08:16

Igår firades Dan med lite fika med familjen. Eftersom jag var godis- och kakfri hela januari var suget stort så jag bakade mina favoritkakor och gjorde en rolig tårta. Länkar till recepten finns i texten        Oj, vilket suddig bild... men ni se...

Av Marie - 22 januari 2014 10:56

Eftersom jag och Emelie har så många kompisar runt om i landet som vi ju vill hälsa på skulle en sådan här passa perfekt för jag får svårt att få med city crossen när vi åker själva hon och jag! Ge mig!   ...

Av Marie - 22 januari 2014 10:42


Emelie och jag har till vår stora glädje fått tillfälle att vara ambassadör för och testa Babybjörns nya bärsele WE som släpps i februari.        Vi har nu haft den hemma i en vecka och har hunnit använda den några gånger.   Vi har inte haf...

Presentation


Bloggen om mig!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag läser

Aprilmammor 2013

Fråga mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<<
April 2010 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards