Alla inlägg den 17 maj 2010

Av Marie - 17 maj 2010 11:43

Ja idag var det dags igen.

 

Som vanligt så var alla värden och mått och sånt precis som de ska och hjärtljuden lät bra.

 

Kruxet nu är att barnmorskan gärna vill ha kollat så att han verkligen ligger med huvudet neråt som han ska så jag ska in och göra ett extra ultraljud i eftermiddag.

 

Då kan de dessutom kolla att navelsträngen/moderkakan fungerar som de ska och såklart uppskatta hur stor han är. Undrar om de kan bekräfta att det är en han också? Det borde de väl kunna om han inte kniper för mycket?

 

Trots att hon sa att det är relativt vanligt att de skickar in för extrakoll av olika anledningar så känns det lite jobbigt. Det känns lite som att allt kanske inte är som det ska även om allt pekar på att det är ok men det inte är det som är problemet. Det är helt enkelt så att det är svårare att känna hur han ligger när man är ganska "rund" från början. Han kan ju gömma sig djupare på mig än på en tunn människa. Det säger sig ju självt. Men det känns pinsamt. Jag hade ju tänkt blir lite mer "normal" innan en bebis flyttade in i min mage men han hade för bråttom dit. Och med bara 10 dagar kvar så finns det inte så mycket jag kan göra. Jobbigt!

Presentation


Bloggen om mig!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag läser

Aprilmammor 2013

Fråga mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards