Alla inlägg den 27 maj 2010

Av Marie - 27 maj 2010 10:42

Saker man kan göra för att få tiden att gå i väntan på en bebis...

 

- Plantera blommor - det är ju ändå dags att börja pynta trädgården nu så varför inte passa på. Rekommenderar då ett bord att plantera på för det är inte lätt att nå ner till rabatter som ligger i markhöjd. Jag har nyss sått några rader med frön och det var ganska jobbigt kan jag säga. Nästa gång blir det i kruka :)

 

- Titta på den där filmen/serien som du tänkt att kolla på men aldrig fått tid till. Under veckan har jag kollat på ett par romantiska komedier som jag vet att min käre man inte så gärna vill se.

 

- Läs en bok - jag har några banankartonger med Harlekin-böcker som jag lånat av min svägerska och de är alldeles perfekta när man inte orkar läsa något djupare och så går de snabbt att ta sig igenom också. Har nog läst minst en om dagen i ett par veckor nu.

 

- Sortera sånt som sällan blir sorterat - varför inte ta en titt bland alla foton som ligger huller om buller och börja organisera? eller kanske rensa skafferiet om det var länge sen. Ofta har man även en del filer i datorn som bara har blivit lagda någonstans. Kanske också värt att rensa lite?

 

- Surfa runt och planera för framtiden - Jag har haft dille på att leta kläder och har nog en sparad varukorg i varenda nätbutik snart. Längtar så tills jag blir mer normal igen. Tittar också en del på träningsdvd'er som jag kommer att börja köpa igen om ungefär en månad :) Dessutom finns det ju mängder med bebissaker att titta på.

 

- Baka/laga mat - en klassiker. Många bakar bröd eller fikabröd och fryser ner och andra gör matlådor. Jag vill inte ha för mycket bullar och kakor i frysen av den enkla anledningen att det kommer att bli lite mer nyttigheter här när bebisen är hemma och amningen och rutinerna har kommit igång. Då kan man ju inte sitta med massa godsaker som man kanske inte kan låta bli :P

 

 

Ja det finns ju massor av saker man kan hitta på men ibland tar det stopp och man kommer inte på någonting. Det kan lätt kännas lite tröstlöst att bara vänta och vänta och vänta.

 

Nu ska jag försöka att lokalisera mina altanprydnader och mysa till det lite därute :)





Av Marie - 27 maj 2010 07:42

Så här ser nedräkningen ut på www.familjeliv.se idag!

 

Du är på dag 280 av 280. (100%).

Du är i vecka 40.

Du har gått 39 fulla veckor och 6 fulla dagar (v39+6).

Du är i 9:e kalendermånaden.

Du är i trimester tre.

Beräknat förlossningsdatum idag

Du har 0 dagar kvar till beräknad förlossning.

 

Men jag tror nog att han tänker vänta ett par dagar till för jag känner ingenting än. Eftersom det är vår bebis det handlar om så skulle det inte förvåna mig ett dugg om han bestämde sig för att komma ut lagom till röstningen på Eurovision-finalen på lördag :) det vore lite roligt.

 

Jag hoppas att han inte tänker stanna inne mycket längre i alla fall för det är påfrestande både fysiskt och framför allt psykiskt att gå och vänta hela tiden.

 

Jag läste i min Stora boken om barn att 7/10 förstföderskor går över tiden men att 90% av alla gravida föder inom 42 veckor. Vi väntar med spänning...



Presentation


Bloggen om mig!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag läser

Aprilmammor 2013

Fråga mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards