Alla inlägg den 22 maj 2010

Av Marie - 22 maj 2010 11:24

Natten till idag var ingen höjdare så jag vaknade på dåligt humör från början. Allt känns tungt och jobbigt och varmt. Usch! Har inte sovit nåt vidare - börjar drömma konstigheter nu. Antagligen börjar psyket fatta att det snart är dags och går på överfart nu. Inte roligt!

 

Hur som helst bestämde jag mig för att ta och göra en eller två små duktighetssysslor och sen bara strunta i allt och bara tjura - så det gjorde jag.

 

- Bakade ut en brödsats som ska gräddas ikväll... testar mina favoritbröd som jag tjatat om förut med 3 dl grahamsmjöl och resten Vetemjöl Special för att se hur den blandningen blir.

 

- Grovrensade högra rabatten - men det är fasen inte lätt för jag kommer inte ner så långt och bebisen samarbetar inte alls med mig när jag leker i trädgården.

 

- Började binda upp rosorna så att de inte ska växa hur som helst.

 

- Började binda upp en annan slingerväxt som inte riktigt vet vad det är för nån... kaprifol kanske? Hm... får nog fråga svärfar!

 

- Planterade om två blommor.

 

Så nu är jag helt halvdöd - svettig, varm, törstig och irriterad.

 

Om jag skulle komma mig för att göra nånting mer idag så ska jag försöka att leta fram tyg så att jag kan göra ytterligare ett gardinpar till altanen. Jag sydde till två rutor förra året men tänkte ha även i den tredje i år. Blir så mysigt därute när det är lite mer iordning. Nu är det mest skräp och spindelväv. Får väl se hur mycket ork det finns. Ska spela lite Puzzle Cronichles igen en stund och se hur det känns senare.

 

Och så några trädgårdsbilder som får upp mitt humör åtminstone lite...

 

  Smultron på väg!

 

   Lilla syrénen är på gång!

 

    Den ENDA tulpanen :) det kommer bara upp en om året. Men vacker är den!

 

   Blommande hägg som luktar fantastiskt :) Mindre roligt för min något pollenallergiska sambo :(

Presentation


Bloggen om mig!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag läser

Aprilmammor 2013

Fråga mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards