Alla inlägg den 23 maj 2010

Av Marie - 23 maj 2010 14:00

4 beräknade dagar kvar med chans till några veckor extra.

 

Jag kan inte slappna av... jag har ingen ro i kroppen... allting är sååå tråkigt och jobbigt och ingenting får mig att tänka på annat... Enklast vore det ju om han kunde tänka sig att komma ut typ nu så att jag åtminstone slapp det här hemska nervösa väntandet.

 

Allting är jobbigt och kroppen känns så attans tung. Hungern försvinner aldrig men jag är inte sugen på något speciellt utan jag vill bara äta hela tiden. Precis som att det inte räcker med det som redan finns lagrat i kroppen :P

 

Blääää!

 

Var bara tvungen att gnälla lite!

 

Kan du inte komma ut snart bebis?

Av Marie - 23 maj 2010 11:20

Igår hade jag en hemsk, hemsk, hemsk kväll.

 

Jag har en benägenhet att bli lite övernervös av en del saker så att jag lätt trissar upp mig själv och hamnar nära det djupa, svarta ångesthålet som jag helst inte vill hamna i igen.

 

När jag suttit i köket och förberett den hemgjorda pizzan som vi hade på menyn så såg jag helt plötsligt inte ordentligt. Antagligen var det någon slags reaktion på att det var ljust ute och jag satt och stirrade och så blev det liksom lite suddigt typ... det var lite otäckt för den "blinda" fläcken gjorde så att jag inte riktigt kunde fokusera blicken och då tror ju jag såklart som den halvhypokondriker jag är att något hemskt är på väg att hända.

 

Och när tankarna väl kommer så blir jag uppjagad och blir nervös i magen och får såklart spänningshuvudvärk vilket inte leder till att det blir lättare att varken se eller koncentrera sig... till råga på allt så tappade jag känseln i några fingrar en kort stund och så fick jag ont i en tand. Fingrarna beror på att jag har mycket vatten i händerna + att nerverna lätt kommer i kläm just nu så det är varken konstigt eller ovanligt men allting i kombination... fy f-n!

 

Det var inte lätt att andas lugnt och ta sig igenom den kvällen kan jag lova. Men det gick - jag ramlade inte ner i hålet. Men jag undrar... tänk om jag reagerar likadant när förlossningen kommer igång? Då är det tur att det finns så mycket hjälpmedel och bedövning som det finns!!!

Presentation


Bloggen om mig!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag läser

Aprilmammor 2013

Fråga mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards