Alla inlägg under maj 2010

Av Marie - 3 maj 2010 13:42

Idag var det dags för ett besök hos barnmorskan igen.

 

Blodtrycket var bra.

 

Hjärtljuden var precis som vanligt - hade hade hicka därinne när vi lyssnade så det dunkade till emellanåt. Han var lika vild som vanligt.

 

Min SF-kurva ser ut som den ska. Följer normallinjen på ett ungefär.

 

Vikten tyckte hon inte var något att oroa sig över heller trots att jag nu har gått upp hela 17kg under graviditete. Oops! Nu blir det max 3 till...

 

Hon kände efter och konstaterade att han har huvudet neråt som hon misstänkte förra gången. Det kan vara lite svårare att känna hur bebisen ligger på någon med övervikt men det var inga problem den här gången. Skönt!

 

Vi pratade lite om förlossningen och skrev också ner en del i journalen som ska med dit så att de kan se vad jag har tänkt på och funderat över.

 

Hon sa också att det kan vara trevligt att ha med en morgonrock eller så om man vill springa omkring i korridorerna utan sjukhusrocken så jag har faktiskt beställt en idag :) En som jag kommer att få användning för efteråt också. Någon som kan gissa färg? Självklart är den lila! Finns på www.ellos.se.

 

    

 

 




Av Marie - 2 maj 2010 11:08

Nätterna är extremt jobbiga nu... det känns som jag knappt sover eftersom jag vaknar så många gånger. Och ja jag vet att det inte kommer att bli bättre sen när bebisen har kommit ut heller men nu får jag ju klaga hur mycket jag vill på min egen blogg :P

 

Ibland vaknar jag av att:

 

- händerna värker. När jag öppnar och stänger dem så gör det hur ont som helst. Antar att det kan bero lite på vätska eller nåt? Gör ont i dem nu också :(

 

- det drar i ligamenten.

 

- jag försöker vända mig men det går inte. Det gör ont att vända sig så jag vaknar och blir tvungen att ta hjälp av både sänggavel och kuddar för att det ska gå. Och jag som inte kan ligga still när jag sover.

 

- Dan snarkar mig i örat :P och då är det svårt att somna om.

 

- katterna studsar omkring och låter för att de vill gå ut.

 

- bebisen leker "hela magen stormar".

 

Men det gör inte så mycket för jag kan ju ligga länge på morgonen och ta små pauser på dagarna om jag vill. Så veckan som kommer ska jag försöka att göra det och inte få panik för att jag inte riktigt orkar med allt som jag vill orka med. Så det så!

Presentation


Bloggen om mig!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag läser

Aprilmammor 2013

Fråga mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards