Alla inlägg den 3 augusti 2010

Av Marie - 3 augusti 2010 20:55

Anton var hur duktig som helst igår när vi var på grillkväll. Han satt mest och tittade på allt som hände omkring honom hela tiden. Han till och med somnade i babysittern som han fick låna när de andra huliganerna sprang och åkte runt runt :) Det är så roligt att se Emil, Noel och Martin och veta att om några år kommer Anton också kunna vara med och leka - och då finns det en till liten en som bara kommer att vara 2 månader från honom i ålder.


  

Av Marie - 3 augusti 2010 20:30

Jag har köpt en bok som handlar om bebisars utvecklingssprång under det första året. Författaren menar att vid varje språng så kan bebisen bli lite mer krävande och "svår" eftersom han eller hon måste vänja sig vid det nya som den upptäcker.

 

Ett sådant språng ska komma runt 8 veckors ålder och jag funderar lite på om det är dags för det nu för Anton. Han har varit lite jobbig idag... får väl se om det fortsätter eller om han bara har en dålig dag.

 

Han är mycket mer medveten om omvärlden nu och är intresserad av allt han ser och hör. Förut har han inte reagerat så mycket på ljud men nu kan han bli ledsen om han hör ett plötsligt eller extra högt ljud. Häromdagen blev han jättelessen när Dan nös och började gråta när vi var ute och en moped körde förbi.... (kan de inte hålla sig borta när jag är ute med min bebis, eller?)

 

Boken är i vilket fall intressant och det är lättare att orka med de jobbiga perioderna när man vet att det kommer att gå över.

 

Man behöver ju inte läsa hela boken på en gång heller utan ta fram den när den nya språnget närmar sig :)


  



Av Marie - 3 augusti 2010 14:20

... och hjälp vad det är mycket att greja med. Men det är ju roligt också. Istället för att ha en massa saker liggandes så får jag in ett par hundra vilket verkligen behövs nu.

 

För övrigt ska man köpa kläder till Anton i 68 och man ska köpa något till honom för 62 passar precis nu vilket innebär att det snart kommer att bli för litet :P




Presentation


Bloggen om mig!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag läser

Aprilmammor 2013

Fråga mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards