Alla inlägg den 14 augusti 2010

Av Marie - 14 augusti 2010 15:56

Det är inte så roligt när det finns massor med roliga saker man skulle kunna göra men ingenting blir av...

 

Det är värsta fina vädret och man skulle kunna vara ute och mysa på altanen exempelvis men nej...

 

Jag är bjuden på fest men kan inte åka för att jag inte tar mig hem och jag skulle verkligen vilja gå. Ni får ha det så roligt ikväll ni som är där :( Jag önskar att jag hade haft massor med pengar så att jag kunde ha åkt taxi. Skit också! Hade varit så välbehövligt!

 

Vi hade kunnat hälsa på i nya huset men nej..

 

Vi hade kunnat hälsa på några släktingar eller vänner i närheten men nej...

 

Ingenting blir det. Vet inte ens vad vi ska ha till middag. Förhoppningsvis dukar den upp sig själv ur tomma intet om en stund.

 

Visst kan jag göra en del saker själv men ibland är ens eget sällskap inte riktigt nog :(


Av Marie - 14 augusti 2010 11:01

Ja nu har jag tränat med EA Sports Active ett tag och tänkte lista vad jag tycker om spelet :)


  


PLUS

  • Det är enkelt att komma igång med träningen när man väl har lärt sig menyerna. Bara att ta fram remote, nunchuck, bandet och "leg strap"'en och trycka igång. Smidigt!
  • Styrkeövningarna är underbara och ger verkligen resultat förutsatt att man tränar för att man vill träna.
  • Man kan skapa sina egna program och välja ut sina favoritövningar. Jag har exempelvis gjort ett för enbart armar för då slipper jag stoppa nunchucken i och ur leg strapen hela tiden.
  • Man kan göra en 30-day challenge med förubestämda övningar så att man verkligen tränar hela kroppen under månaden.

MINUS

  • Det kan ta ett tag innan man förstår hur man ska hålla remote + nunchuck för att rörelserna ska registreras på rätt sätt vilket kan vara lite irriterande ibland när man gör rätt men spelet inte fattar.
  • Jag saknar en mer övergripande sida för sammanfattning - som visar resultat på ett bra sätt. Exempelvis vikt och träningstid per vecka/månad och så. Den som finns är inte riktigt klockren.
  • Konditionsträning bestående av att springa på stället är väl kanske inte det bästa. Den biten får man nog ta utomhus och inte framför teven. Dansen är inte heller någon höjdare. Det kör jag med Just Dance istället :)
  • Ibland är det svårt att få leg strap'en att sitta rätt och den halkar gärna vilket är väldigt irriterande när man står där mitt i en squat. Lite synd! Slutar ofta med att jag struntar i de övningar som kräver en leg strap och det är ju inte så bra.

Sammanfattning:

Jag tycker definitivt att spelet är värt sina pengar då man får funktionella träningspass för lite pengar (jag köpte det på www.cdon.se för 199kr). Jag känner redan efter någon vecka att kroppen börjar kännas lite starkare så som styrketräning för armar och ben är det perfekt tycker jag. Wii Fit har säkert fler funktioner men det kostar också fem gånger så mycket med sin board. Jag är nöjd!

Av Marie - 14 augusti 2010 09:11

Anton blev alldeles uppslukad av att stirra på mönstren på min klänning igår :) Det är lite roligt att vara med när han upptäcker mer och mer av omvärlden.


  

Av Marie - 14 augusti 2010 09:02

Testade bulgur för första gången igår och det var helt okej. Kanske inte jag skulle ha vid festliga tillfällen men kul att ha något mer att variera med. Och ser ni vad nyttigt det ser ut?


Kycklinggryta och bulgur

  


1 grillad kyckling

1 strimlad zucchini

1 strimlad paprika

2 strimlade morötter

(lök för de som äter det)

1 burk strimlade bambuskott

1 burk creme fraîche (jag kör med min favvo Ica's paprika/chili)

2 dl vatten


6 portioner bulgur enligt förpackningen

1 dl Ajvar relish


Börja med att sätta på vatten till bulgurn.

Sedan är det är bara att steka grönsakerna en stund, lägga i den grillade kycklingen i bitar, hälla i fraîche och vatten och sen låta det koka en stund (kanske 10 minuter?) så att allt blir mjukt. Jag extrakryddade lite med paprikapulver och chilipeppar.

Blanda i Ajvar Relish'en i bulgurn när den är klar.


Servera!


Med rätt fraiche eller helt utan den så är det en väldigt nyttig middag för er som tänker på sånt :)



Presentation


Bloggen om mig!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag läser

Aprilmammor 2013

Fråga mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards