Alla inlägg den 12 augusti 2010

Av Marie - 12 augusti 2010 20:22

Är lite trött och sliten efter en helmysig dag i Karlskoga. Anton och jag följde ju med mormor/mormorsmor och morfar/mormorsfar när de skulle handla och hälsade på hemma hos moster/gammelmoster och morbror/gammelmorbror i deras nya hus. Som man kan räkna ut är det ett sånt där i stort sett perfekt hus som en annan bara kan drömma om :P åtminstone så blir det det efter lite ny färg och tapeter :) Jag tror att vi kommer att trivas utmärkt där när vi kommer och hälsar på - Anton och jag. En hel del av min gymnasietid spenderade jag hemma hos dem i deras gamla hus så jag kommer att sakna det en del men det blir inte så svårt att vänja sig vid det nya :) önskar dock att jag kunde köpa det gamla. Men tyvärr har vi inte 890000 till ett nytt hus som det ser ut nu. Attans.

  

  


Anton är helt utslagen nu efter att ha stirrat på Sally - en cocker spaniel. Han har aldrig sett en hund på nära håll förut - och efter att ha träffat sin käre morbror Stefan som jag hoppas ska komma hit och hälsa på nästa vecka :)


    

  

Nu har jag dumpat Anton på Dan och hoppas kunna mysa lite i soffan en stund med lite nötter och 7%-iga chips :) Blir grejer det.

Av Marie - 12 augusti 2010 07:54

Såg precis att det finns en ny funktion på bloggen som heter Ställ en fråga... så kan ni inte ställa några frågor så att jag får se hur det fungerar? Det finns en ruta till vänster...

Av Marie - 12 augusti 2010 07:41

Ligger lite efter så nu blir det många saker på samma gång :P

  

 

I tisdags var jag och Anton och hälsade på mormor och morfar/mormorsmor och mormorsfar och där åt jag massor av gott. Dan äter ju inte kräftor så det fick jag göra där. Mormor hade gjort egen lag och det var hur gott som helst. Men himlars vad svårt det är att äta kräftor när man har med en bebis som vägrar sova längre än några minuter i sträck. Det blev lite kantareller också. Hur gott är inte det? Jag fick med mig en påse (som var rensade och delade - vadå bortskämd) hem också.

  

 

Igår blev det riktig mysmiddag här hemma med fläskfilé, klyftpotatis, majskolv och de stekta kantarellerna :) Tänk att så bra mat kan vara så attans god :) Avslutade dagen med en supergod vattenmelon.

 

        

 

Anton var såklart med och kollade så att allt gick rätt till under matlagningen.

 

  

 

Idag ska jag och Anton följa med till Åsa & Rappe och titta på deras nya hus. Roligt!

 

Jag har precis lyckats träna i en timme så det är bäst jag duschar innan bebisen tänker vakna :) skönt var det!!! Wii är så bäst!!!

Presentation


Bloggen om mig!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag läser

Aprilmammor 2013

Fråga mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards