Alla inlägg den 29 augusti 2010

Av Marie - 29 augusti 2010 19:40

... nu gick det hål i de enda långa byxorna jag får på mig så nu är det kris...

 

Jag har ju haft mest 3/4-långa och leggings till klänning och kjolar på mig på sistone men det börjar bli kyligt ute så jag får helt enkelt beställa ett par fulbyxor som snabbpaket och se till att träna som en dåre de närmsta veckorna så att jag kommer i mina gamla kläder igen så snart som möjligt. Mysbyxor är ju inget jag vill ha när jag börjar jobba igen om fem veckor direkt.

 

Fy vad pinsamt!!!!!

 

---------------------------------------------------------------------

 

Nu blir det som planerat ca 1h träning/rörelse i snitt per dag till veckan och superkoll på maten må-lö. Leker lite med cd-rom-skivan Ät&Njut för att komma igång ordentligt. Fokus på tallriksmodellen och mycket frukt och grönsaker.

 

Jag måste DRICKA VATTEN också. 1,5 liter/dag som första mål eftersom jag verkligen är dålig på att dricka det överhuvudtaget.

 

Då borde jag kunna komma ner åtminstone en storlek på de här fem veckorna, eller? I så fall kommer jag att komma i jeansen jag hade första halvan av graviditeten. Nej usch vad jag känner mig uppblåst :( känns lite som att "alla andra" är hur duktiga som helst och jag bara misslyckas hela tiden. Men jag kan också - det är bara lite svårt att få till det just nu. Det kommer... jag vet att det gör det... jag hoppas att det gör det.

 

Biggest Loser: 30 Day Jump Start blir det imorgon i alla fall :)

Av Marie - 29 augusti 2010 17:48

Igår var vi på kalas hemma hos svärmor som fyllde år. Hon fick blommor, en ängel och ett kort av oss :)


Alla Antons fyra kusiner var där, riktigt roligt att få se dem, och så hans farbror och faster också såklart.


Eftersom det är mycket planerat framöver så fick jag paket jag också :) 10 par välbehövliga strumpor och två superfina lila lampskärmar som redan står i vardagsrumsfönstret :)


Om en vecka har vi vår 1-åriga bröllopsdag. Då får vi lämna Anton hos hans farmor och farfar ett par timmar och åka iväg och vara själva en stund. Blir nog en tur till Oxhälja. Jag vet hur irriterad jag alltid är på alla som envisas med att dra med sig barnvagnen dit så jag tänker inte göra samma sak :P


  

Av Marie - 29 augusti 2010 16:53

Jag kommer att ha ont i mina kinder imorgon efter dagens skrattattack...

 

Det gick till så här:

Dan skulle byta blöja på Anton i sängen nere och där har vi inga skydd så man får vara lite försiktig. Rätt som det är hörde jag att han började hojta och greja så jag tittar dit och ser att Anton såklart tyckte att det var en bra tid att kissa när han precis öppnat blöjan. Dan var blickstill och bara lät i några sekunder innan han kom på att han ju kunde stänga blöjan igen för att minimera läckaget. -"Han hade bajsat också", sa Dan och jag gick dit. Det var då jag bröt ihop.

 

När Dan stängde blöjan så stängde han också in Antons fot i blöjan - i bajset. Jag skrattade så att jag trodde jag skulle gå sönder och Anton blev rädd för skrattandet och började såklart gråta.

 

Det var sååå roligt! Synd att jag missade att ta en bild när foten var instängd i blöjan. Lägger in en Tiger-Anton istället :) Jag är skyldig till tröjan men byxorna har han fått av sin mormorsmor. Söt bebis :)

 

  

Presentation


Bloggen om mig!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag läser

Aprilmammor 2013

Fråga mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards