Alla inlägg under augusti 2010

Av Marie - 29 augusti 2010 17:48

Igår var vi på kalas hemma hos svärmor som fyllde år. Hon fick blommor, en ängel och ett kort av oss :)


Alla Antons fyra kusiner var där, riktigt roligt att få se dem, och så hans farbror och faster också såklart.


Eftersom det är mycket planerat framöver så fick jag paket jag också :) 10 par välbehövliga strumpor och två superfina lila lampskärmar som redan står i vardagsrumsfönstret :)


Om en vecka har vi vår 1-åriga bröllopsdag. Då får vi lämna Anton hos hans farmor och farfar ett par timmar och åka iväg och vara själva en stund. Blir nog en tur till Oxhälja. Jag vet hur irriterad jag alltid är på alla som envisas med att dra med sig barnvagnen dit så jag tänker inte göra samma sak :P


  

Av Marie - 29 augusti 2010 16:53

Jag kommer att ha ont i mina kinder imorgon efter dagens skrattattack...

 

Det gick till så här:

Dan skulle byta blöja på Anton i sängen nere och där har vi inga skydd så man får vara lite försiktig. Rätt som det är hörde jag att han började hojta och greja så jag tittar dit och ser att Anton såklart tyckte att det var en bra tid att kissa när han precis öppnat blöjan. Dan var blickstill och bara lät i några sekunder innan han kom på att han ju kunde stänga blöjan igen för att minimera läckaget. -"Han hade bajsat också", sa Dan och jag gick dit. Det var då jag bröt ihop.

 

När Dan stängde blöjan så stängde han också in Antons fot i blöjan - i bajset. Jag skrattade så att jag trodde jag skulle gå sönder och Anton blev rädd för skrattandet och började såklart gråta.

 

Det var sååå roligt! Synd att jag missade att ta en bild när foten var instängd i blöjan. Lägger in en Tiger-Anton istället :) Jag är skyldig till tröjan men byxorna har han fått av sin mormorsmor. Söt bebis :)

 

  

Av Marie - 28 augusti 2010 08:56

Igår var vi på kräftkalas med familjen Olsson hemma hos Åsa & Daniel :) fick träffa lille Philip som äntligen hade kommit ut - 12 dagar efter BF. Det var skönt med en lagom lugn kväll eftersom veckan har varit lite jobbig.

 

Det är helt otroligt vad mycket bebisar utvecklas på kort tid. Anton var ju jättestor jämfört med Philip - och Emil som var bebis innan Anton kom ut är ju nästan vuxen snart (eller ja, strax över två år är han).

 

Så.. nu finns det en del små barn där i kretsen. Martin, Noel, Philip, Emil och Anton :) Himlars vad vilt det kommer att gå till om ett par år när Philip och Anton också kan ta sig fram för egen maskin.


  

Philip, 5 dagar

 

Storebröderna Martin och Noel  

Av Marie - 27 augusti 2010 12:42

Pratade häromdagen om att jag var riktigt träningssugen och nästa vecka finns det inga svepskäl längre.

 

Funderar på att träna lite med Biggest Loser eftersom jag hittat lite med dem som jag inte sett förut! Jobbigt men effektivt :) Det får det nog bli!

 

        

 

Målet blir 400 minuter för nästa vecka...

Upplägget ungefär så här har jag tänkt:

2x20min pilates/yoga = 40 minuter
3x30min Biggest Loser = 90 min
3x30min EA Sports Active = 90 min
2x45min Aerobics = 90 minuter

Resterande 90 minuter blir då dans/promenad eller liknande. Nu ska det tas i.


Av Marie - 27 augusti 2010 08:30

Nu har vi bestämt vilka färger och sorter som vi ska ha framöver när det gäller små änglar, skyddsänglar och älvor.

 

De riktiga bilderna är inte tagna än eftersom de kräver dagsljus men jag tog några bilder igår för att ni iallafall ska få se hur de ser ut.

 

Skyddsänglarna:

 

  

Färgerna blir ju inte riktigt rätt men de heter uppifrån och ner från vänster till höger: Fire Opal, Green, Apple, Gold, Pink, White, Amethyst, Purple, Black, Cobolt Blue, Sapphire och Turquoise. Det saknas en röd men annars är det de här färgerna vi kommer att ha på hemsidan :)

 

Älvor:

 

    

 

 

Små änglar:

 

  

 

Här är vi inte riktigt överens om namnen än så jag återkommer om det :)

 

Hur som helst känns det bra att äntligen få lite ordning på vad det är vi har egentligen. Bara några veckor kvar till marken. Ska bli intressant att se hur det går i år.

Av Marie - 26 augusti 2010 13:02

Imorgon förmiddag kommer det (förhoppningsvis) upp bilder på nya änglar och den nya varianten som vi nog kommer att kalla för älvor. En svart är tillverkad och de blir riktigt fina :)

 

Änglakategorin på hemsidan kommer att uppdateras inom kort :)

 

Men de här kommer såklart att finnas kvar :)


          




Av Marie - 26 augusti 2010 10:46

Nu har jag beställt garn så att jag kan virka fler mössor :) Det blev en del nystan så nu får jag jobba.

 

Jag ska göra en lila till mig, en grön-randig till Anton och så har Sofia beställt en svart/blå till Henry.


  



...

Av Marie - 25 augusti 2010 21:10

Tänk vilken skillnad det blir när man får hjälp av folk som är genuint intresserade av att hjälpa till och verkligen kan förklara hur man ska ta sig igenom saker som man inte vet ett dugg om. Allting känns genast lättare och det finns hopp igen. Men fy vad arg jag är på sådana som sagt att de ska hjälpa som sedan bara skiter i det. Varför ens låtsas då?

 

Kan inte ens förklara med ord hur oerhört tacksamma vi är!

Presentation


Bloggen om mig!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag läser

Aprilmammor 2013

Fråga mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards